Четвер, 25.04.2024, 10:14
Комунальна установа Літинської районної ради  "Літинський районний методичний кабінет"
Директор КУ "ЛРМК"

Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правові документи [12]
Методична робота [47]
Моніторинг навчальних досягнень [1]
Атестація [1]
Конкурс педагогічної майстерності [4]
Школа молодого вчителя [1]
Педагогічний досвід [1]
Олімпіади, конкурси, змагання [25]
Психолог радить [0]
Охорона праці та безпека життєдіяльності [0]
Дошкільна освіта [0]
Позашкільна освіта [0]
Виховна робота [10]
Наше опитування
Який рівень володіння вчителями вашого освітнього закладу інформаційно-комунікаційними технологіями
Всього відповідей: 10
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Лютий » 20 » Досвід роботи з національно-патріотичного виховання
09:49
Досвід роботи з національно-патріотичного виховання

Шановні колеги.

Презентуємо вам досвід роботи СЗШ І-ІІІ ст. с. Івча з теми "Національно-патріотичне виховання ".

В   умовах  розбудови  України  як  суверенної  держави  перед  школою  стоїть  складне  і  відповідальне  завдання – виховати  високоморальне,  національно  свідоме  підростаюче  покоління,  патріотів  своєї  Батьківщини, спадкоємців  і  продовжувачів прогресивних  національних традицій.

 Основою  духовного  життя  людини,  її  прагнення  до  волі  та  процвітання  України  є  патріотизм.  Він  становить  складову  частину  національного  світогляду  і  поведінки  людини  у  її  ставленні  до  рідного народу,  до  інших  націй  і  народностей.  Патріотизм  учнівської  молоді  має  ґрунтуватись  на  історико – культурних  традиціях  народу,  знанні  героїчного  минулого  воїнів  Київської  Русі,  Українського  козацтва,  Січових  стрільців,  борців  з  німецьким  фашизмом.  Найсуттєвішим  у  військово – патріотичному  вихованні  є  пробудження  духовності  на  національних,  загальнокультурних  засадах.   У  розвиток  ст..17  Конституції  України,  де  передбачено,  що  «захист  суверенітету  і  територіальної  цілісності  України,  забезпечення  її  економічної  та  інформаційної  безпеки  є  найважливішими  функціями  держави,  справою  всього  українського  народу»,  та  ст..65,  де  «захист  Вітчизни,  незалежності  та  територіальної  цілісності  України,  шанування  її  державних  символів  є  обов’язком  громадян  України»  уряд  серед  головних  положень  затвердив  Концепцію  національно – патріотичного  виховання  молоді.  Метою  Концепції  є  формування  у  молоді  в  процесі  навчання  високої  патріотичної  свідомості,  національної  гідності,  готовності  до  виконання  громадянського  і  конституційного  обов’язку  щодо  захисту  національних  інтересів  України.  Завданнями  національно – патріотичного  виховання  молоді  є:           

  • формування  почуття  патріотизму,  любові  до  свого  народу,  його  історії,  культурних  та  історичних  цінностей;     
  • виховання  громадянських  почуттів  і  свідомості,  поваги  до  Конституції  і  законів України,  соціальної  активності  та  відповідальності  за  доручені  державні  та  громадські  справи;
  • формування  здібностей  до  аналізу  зовнішньої  та  внутрішньополітичної  обстановки,  вміння  на  цій  основі  самостійно адекватно  оцінювати  події,  що  відбуваються  в  державі  і  світі,  свою  роль  та  місце  в  цих  подіях,  а  також  у  підтриманні  належної  обороноздатності  країни;
  • формування  прагнення  до  оволодіння  військовими  знаннями,  відповідного  рівня  фізичної  підготовки  та  витривалості;
  • підвищення  престижу  військової  служби,  військово – професійна  орієнтація  молоді,  формування  і  розвиток  мотивації,  спрямованої  на  підготовку  до  захисту  Української  держави  і  служби  у  Збройних  Силах  України;
  • створення  системи  національно – патріотичного  виховання.

Національно – патріотичне  виховання  здійснюється  за  напрямами:

  • державний – базується  на  забезпеченні  державою  системи  військово – патріотичного  виховання;
  • соціальний – ґрунтується  на  вивченні  норм моралі,  їх  дотриманні,  орієнтований  на  усвідомлення  пріоритету  загальнолюдських  цінностей  та  інтересів.  Виховання  шанобливого  ставлення  до  культури,  історії,  мови,  звичаїв і  традицій  українського  народу;
  • військовий – передбачає  вивчення  військової  історії  України,  переможних  битв  українського  війська,  основних  зразків  техніки  і  озброєння  Збройних  Сил  України,  набуття  початкових  навичок  користування  ними.  Підвищення  фізичної  загартованості  в  інтересах  підготовки  до  захисту  Вітчизни;
  • психолого – педагогічний -  ґрунтується  на  вивченні  психологічних  особливостей  молоді,  їх  урахування  у  процесі  підготовки  юнаків  до  військової  служби;
  • правовий – передбачає  формування  глибоких  правових  знань,  прищеплення  високої  правової  культури.

Методами  національно – патріотичного  виховання є:

  • переконання – формування  впевненості  у  суспільній  корисності  діяльності  з  підготовки  до  захисту  Вітчизни;
  • стимулювання – реалізується  в  різноманітних  формах  заохочення  і  змагання;
  • особистий  приклад – діяльність  вихователя,  який  має  бути  взірцем  для  молоді,  має  забезпечувати  педагогічні  вимоги,  вміє  давати  доручення  і  перевіряти  їх  виконання;
  • самопідготовка – процес  активного  формування  і  самовдосконалення  молодої  людини,  виховання  почуття  патріотизму,  яке  реалізується  шляхом   
  • самозобов’язання,  самостійного  навчання  та  самоконтролю.

Національно – патріотичне  виховання  здійснюється  у  формі  лекцій,  бесід,  розповідей,  екскурсій  до  музеїв  військових  частин,  зустрічей  із  ветеранами  війни,  праці  та  військової  служби,  походів  місцями  бойової  слави,  пошукової  роботи та  ін.

 З  огляду  на  ці  обставини  в  школі  планується  національно– патріотичне  виховання  молоді  як  окремий  розділ  річного  плану  роботи.

Ми підтримуємо думку, що патріотизм непідвладний часу. Це почуття робить нас добрими, гуманними, справедливими людьми, які понад усе цінують рідну землю й мову, знають і поважають символи своєї держави, шанують історію і дбають про майбутнє. У сучасних умовах  виховання особистості дитини, постає питання про те, чи здатне молоде покоління на високе почуття патріотизму? Наш педагогічний колектив впевнений, що сьогоднішні учні здатні на патріотичні почуття. Вони хочуть миру і спокою в державі, її процвітання, бо саме це є рушійною силою майбутнього.            

    Сьогоднішні заклики «Підтримай армію», «Одягни солдата», «Нагодуй солдата»,                            «Врятуй солдата»  повинні звернути увагу органів державної влади, громадськості, учнів і студентів, українців як нації на проблему забезпечення армії. А проводи в останній путь  батьків, синів, наречених, братів під оплески громади і гасла «Герої не вмирають» зміцнюють наші бажання захистити країну. Словосполучення «Буремний схід», «активні бойові дії», «лінія фронту» - страшні, бо ми українці - миролюбний народ, ніколи не могли подумати,  що прийдеться воювати та ще й з найближчим сусідом. Останнім часом наша держава переживає складні часи. Все частіше ми чуємо слова «діти війни», «вимушені переселенці», - ніби історія повертається, і визначаємо для себе завдання як вчителя – психологічно підтримати дитину, зміцнити її силу волі, виховати  стійкі моральні якості.        Система національно - патріотичного виховання потребує нових підходів, матеріально-технічного забезпечення, використання інноваційних методів і форм роботи з учнями. Рядки з Гімну України « Ще не вмерла України, і слава, і воля» прокотилися сьогодні в багатьох містах Росії, Сполучених Штатів Америки, Німеччини, Англії. Люди виходять на марші миру у вишиванках, з українськими прапорами, жовто-блакитними кульками, транспарантами « Ні! Війні в Україні!», підтримуючи цим нашу віру в себе. Ми починаємо  по - особливому розуміти вагу слова  « мир».            Запорукою усвідомлення себе як патріота є наша освіченість, вчинки, діяльність. Тільки шляхом освіти і практичних дій, на прикладах минулих поколінь і сучасних героїчних сторінках історії можна виховати патріота. Провідна роль  у реалізації визначених державою для школи  завдань, належить вчителю,  який  має працювати   на рівні сучасних вимог, постійно удосконалюючись,  розвиваючи і збагачуючи свою професійну компетентність, інноваційну культуру, технологічний потенціал.

Суспільно-політична ситуація та події останніх місяців, окупація Російською Федерацією Криму, збройні акції російських терористів у східних регіонах України обумовили напрям нашої роботи, метою  якої  є формування в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави. Саме ці завдання ставить перед нами Міністерство освіти і науки України в методичних рекомендаціях з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році, методичних рекомендацій з організації патріотичного виховання ( лист № 1/9-614 від 27.11.2015 р). Результативність і якість виховання  патріотично налаштованої особистості залежить від послідовності  та системності  у проведенні комплексу заходів, спрямованих на  розвиток патріотичного руху.

   Національно – патріотичне  виховання  повинно  починатися  з  першого  класу.  І  тільки  налагоджена  спільна  робота  заступника  директора  школи  з  виховної  роботи,  педагога – організатора,  викладача  курсу  « Захист  Вітчизни»,  класних  керівників,  всього  педагогічного колективу  дає  позитивні  результати  з  питань  патріотичного  виховання  учнів.  Керуючись  завданнями  національно – патріотичного  виховання  молоді,  дирекція  школи,  класні  керівники, вчителі  об’єднують  зусилля  щодо  створення  сприятливих  умов  для  розвитку  творчої  ініціативи  учнів.  Формування  в  них  якостей  особистості,  необхідних  для  військової  служби,  духовної  і  психологічної  готовності  зі  зброєю  в  руках  захищати  державу,  її  територіальну  цілісність, інтереси  українського  народу.

Національно – патріотичне  виховання  здійснюється  насамперед  у  процесі  навчання,  де  в  учнів  закладається  фундамент  глибоких  знань,  формується  світогляд,  національна  самосвідомість.  Уже  в  молодших  класах  учні  усвідомлюють  такі  поняття,  як  «Батьківщина»,  «подвиг», «патріот», вчаться  шанувати  землю  батьків,  вивчають  свій  родовід. Класоводи  проводять  екскурсії  по  рідному  селу,  відвідують  краєзнавчий  музей,  разом  з  дітьми  оформляють  альбоми  «Моє  рідне  село»,  «Україна – моя  країна».  Дітям  у  різних  аспектах  дається  уявлення,  що  кожний  має  свою  Батьківщину,  свої  національні  традиції.  Учні  знайомляться  з  національним  українським  колоритом,  народними  обрядами,  традиціями,  проводяться  святкові  ранки:  «Вечорниці», «Св. Миколая», «Стрітення», свята  на  патріотичну  тематику:  «Без  верби  й  калини  нема  України», «Із  бабусиної  скрині», « Державні  і  народні  символи  України». Дітей  знайомлять  з  петриківським  розписом,  яворівською  іграшкою,  кролевецькими  рушниками,  народною  мудрістю,  що  передається  з  покоління  в  покоління. На  уроках  образотворчого  мистецтва,  починаючи  з  1-го  класу,  введено  теми,  покликані  привернути  увагу  до  свого  рідного  краю,  до  його  найкращих  і  мальовничих  куточків.  Виховується  здатність  знаходити  прекрасне  у  повсякденних  речах,  явищах,  по-своєму  бачити  звичне,  порівнювати  наш  край  з  іншими  регіонами.

 Важко  переоцінити  значення  предметів  гуманітарного  циклу  щодо  морально – політичної  та  психологічної  підготовки  майбутніх  захисників  Батьківщини.  Уроки  історії  України  озброюють  учнів  знаннями  законів  суспільного  розвитку,  допомагають  засвоїти  основні  відомості  про  війну  та  армію.  Школярі  вивчають  героїчні  бойові  та  трудові  традиції  українського  народу  і  його  Збройних  Сил. Велика  увага  приділяється  вивченню  учнями  бойового  шляху,  що  пройшов  український  народ  за  роки  Другої світової війни,  пропаганді безсмертних  подвигів  воїнів. З  метою  поглиблення  історичних  знань  щодо  вивчення  перемоги  у  Другій світовій війні  та  усвідомлення  учнями  історичного  значення  Дня  Перемоги  старшокласники  готують  реферати  і  проекти: «Герої  Радянського  Союзу  Літинщини», «Визволення  Вінниччини», «Визволення  Івчі», « Ставка Гітлера», «Доля  дітей  в  роки  війни», « Геноцид  проти  євреїв» та ін.  

На  уроках  літератури  формуються  моральні  ідеали  молоді  на  прикладах  позитивних  героїв  художніх  творів,  встановлюється  живий  зв’язок  далекого  минулого  із  сучасністю,  виховується  почуття  гордості  за  свою  Батьківщину,  свій  народ. На  уроках  української  мови  при  вивченні  різних  тем  використовуються  тексти  патріотичного  змісту,  уривки  з  творів  українських  письменників. Програма  з  англійської  мови  передбачає  знайомство  й  засвоєння  лексичного  матеріалу  з  тем: «Учень  та  його  оточення», «Англомовні  країни», «Україна», тому  вивченню  культури,  традицій,  історії  батьківщини,  рідного  краю  приділяється  багато  уроків. Діти  намагаються на  уроках  висловити  свою  думку  про  майбутнє  свого  села,  міркують  про  те,  що  вони  могли або  хотіли  б  зробити  для  благоустрою  Івчі. Старшокласники  готують  повідомлення  про  столицю  України – Київ,  стурбовано  говорять  про  проблеми  охорони навколишнього  середовища  в  Україні,  про  можливі  шляхи  вирішення  цієї  проблеми.    На  уроках  математики,  фізики,  хімії,  біології  учні  отримують  основи  знань,  без  яких  неможливо  оволодіти сучасною  військовою  технікою  і  зброєю,  засобами  захисту  від  зброї  масового  ураження.  В  процесі  вивчення  цих  предметів  учні  знайомляться  з  впливом  науково – технічної  революції  на  розвиток  військової  техніки,  розв’язують  завдання,  у  змісті  яких  відображено  військову  тематику. Велику  роль  у  фізичній  підготовці  юнаків  до  військової  служби  мають  уроки  фізичної  культури.  На  заняттях  із  фізкультури  формуються  якості,  необхідні  солдату:  висока  працездатність,  витривалість,  чітка  координація  і  точність  рухів.

Під  час  занять  із  допризовної  підготовки  учні  знайомляться  із  специфікою  військової  праці,  готуються  до  виконання  обов’язків  солдата.  Дізнаються  про  особливості  служби  в  Збройних  Силах  України,  виховують  в  собі  якості,  необхідні  майбутньому  воїну.  Програма  курсу  «Захист  Вітчизни»  дозволяє  під  час  вивчення  кожної  теми  використовувати  матеріали  із  життя  воїнів  у  мирний  час  і  широко  використовувати  на  уроках  приклади  героїчного  минулого  українського  народу,  його  Збройних  Сил.  На  заняттях  з  вогневої  підготовки  надається  можливість  показати  переваги  нашої  стрілецької  зброї.  Вивчення  військової  присяги  дозволяє  розкрити  важливі  вимоги  до  морально – бойових  якостей  воїнів,  формує  почуття  національної  гордості  за  Збройні  Сили, за  свою  Батьківщину.

Однією  з  ефективних  форм  національно – патріотичного  виховання  в  школі   є  позакласна  робота,  що  включає  пошукову  роботу,  волонтерський  рух  ( тимурівська  робота), відзначення  пам’ятних  дат  з  історії  української  державності.  До  Дня  вигнання з  України  нацистських загарбників,  Дня  козацької  слави,    Дня  Перемоги проводяться  тижні  патріотичної  роботи, які  передбачають проведення  уроків Мужності,  лінійки  Слави,  вечори  пам’яті, вогники – зустрічі  з  ветеранами  Великої Вітчизняної  війни,  виховні  години,  бесіди  тощо.  Традиційними  лінійками  Слави, покладанням  квітів  до  братської  могили  відзначаються  День  партизанської  слави  та  18 березня  - день  визволення  Івчі  від  фашистських  загарбників. 

Завжди  урочисто,  святково проходить  тиждень  козацької  слави.  Козацька  естафета,  козацькі  забави,  вікторини,  змагання,  конкурси,  покликані  сприяти  вивченню  молоддю  історії  українського  козацтва,  воєнного  мистецтва  козаків, участі  школярів  у  Всеукраїнській  дитячо – юнацькій  грі  «Сокіл».

Лінійки  Пам’яті  до   дня  загибелі  українських  студентів  під  Крутами  та  дня  виведення  військ  з  Афганістану  завжди  супроводжуються  піснями,  що  були  популярні  серед  молоді  тих  часів.

День  Збройних  Сил  України,  День  Захисника  України  -  це  зустрічі  з  військовими  - односельчанами, уроки  Мужності,  парад  класів  з  патріотичними  піснями,  змагання  за  програмою  допризовної  підготовки,  випуск  шкільної  газети,  конкурс  вітальних  листівок  тощо. 

Найурочистішим  святом  в  школі  і  селі  є  День  Перемоги. Окрім  волонтерської  роботи,  проводиться  робота  по  впорядкуванню  братської  могили,  учні  готують  ветеранам  вітальні  листівки,  проводять  виставки  малюнків  на  воєнну  тематику,  запрошують  ветеранів  на  уроки  Мужності  і, обов’язково,  на  фестиваль  воєнної  пісні. 

9  травня  біля  могили  воїнам,  що  загинули  визволяючи  наше  село, старшокласники  виставляють  почесну  варту,  плетуть  урочисту  гірлянду,  яку  потім  покладають  до  братської  могили.  Для  ветеранів  проходить  святковий  концерт.

У  сучасних  умовах   поряд  із  зростанням  виховної  функції  школи  підвищується  роль  сім’ї  у  вихованні  дітей, підсилюється  значення  суспільного  виховання.  Школа  є  центром  виховної  роботи і  широко  використовує  допомогу  батьків  у  роботі  з  національно – патріотичного  виховання  учнів.  Робота  з  батьківським  активом  проводиться  за  напрямами:

  • роз’яснення  батькам  завдань  національно– патріотичного  виховання  учнів;
  • ознайомлення  батьків  з  основними  методами  національно– патріотичного  виховання дітей;
  • залучення  батьків  до  участі  в  позакласній  роботі  ( допомога  в  проведенні  походів,  екскурсій,  змагань,  бесіди  з  учнями  на  патріотичні  теми тощо);
  • допомога  батькам  в  розв’язанні  проблем  національно – патріотичного  виховання

( консультаціїкласногокерівникачипсихолога).

Батькам  рекомендуються  такі  форми  і  методи  національно– патріотичного  виховання  дітей  у  сім’ї: 

  • ознайомлення  дітей  із  сімейними  бойовими  та  трудовими  традиціями;
  • читання  та  обговорення  з  дітьми  книг  на   патріотичну  тематику;
  • бесіди  про  героїчні  подвиги  українського  народу;
  • спільний  перегляд  героїко – патріотичних  фільмів,  телевізійних  передач;
  • заохочення  дітей  до  участі  в  догляді  за  могилами  воїнів  та  надання  допомоги  інвалідам  війни;
  • розвиток  інтересу до  військових  професій  та  служби  в  Збройних  Силах  України;
  • фізична  підготовка  та  загартування  дітей.                       

Для  виховання  національно  свідомих  громадян,  патріотів,  молодь  повинна  отримати  знання  й  навички,  досвід  свідчить,  що  патріотичне  виховання  необхідно  проводити  систематично,  цілеспрямовано  і  наполегливо.

Одним  з  напрямів  патріотичного  виховання  учнів  є виховання  на  героїчних  вчинках  воїнів – визволителів  під  час  Великої  Вітчизняної  війни.  З  метою  формування  високих  духовно – моральних  принципів  і  громадянської  відповідальності,  відданості  своїй  Вітчизні, патріотичних  якостей  молоді  систематично  проводиться  цілеспрямована  робота  з  ветеранами  та  учасниками  війни, а тепер – з учасниками АТО. З  метою  виховання  у  молоді  турботливого,  бережливого  ставлення  до  старшого  покоління,  бажання  надати  йому  необхідну  допомогу  і  підтримку  в  школі  працюють  тимурівські  загони  для  надання  допомоги  ветеранам,  вдовам загиблих  та  померлих  учасників  Великої  Вітчизняної  війни. Учні  5 – 11 класів  об’єднані  в  6 тимурівських  загонів,  сьомий  загін  складається  з  дітей  усіх  класів,  що  проживають  в с. Трибухи. За  кожним  загоном  закріплені   ветерани  війни  та  2 -3 учасники  війни. В  складі  учнівського  врядування  створено  штаб «Тимур»,  який  складається  з  командирів  тимурівських  загонів,  він  керує  їх  роботою,  перед  ним  звітують  загони  про  проведену  роботу  по  операціях  «Ветеран  живе  поруч», «Милосердя», «Турбота» та ін.

Кожен  загін  веде  Книгу  спогадів,  в  ній  зафіксовані  усі  дані  про  ветеранів  та  учасників  війни,  їх  спогади  про  бойовий  чи  трудовий  шлях  в  роки  війни,  зберігаються  фотографії,  дитячі  малюнки,  твори  про  війну.

Тимурівці  вітають  ветеранів  та  учасників  війни, вдів  з  державними  святами,  запрошують  їх  на  шкільні  свята,  допомагають  по  господарству,  купують  ліки,  продукти,  іноді  просто  спілкуються  з  одинокими  людьми. 

Члени  тимурівських  загонів   узагальнюють  зібрані  матеріали,  пишуть  творчі  та  дослідницькі  роботи   про  ветеранів,  остарбайтерів, партизанів  та  підпільників.

Учні школи переймаються долею бійців, котрі воюють в зоні АТО і знаходяться на лікуванні. Для підтримки воїнів в АТО, школярі взяли участь в акції «Обігрій бійця», придбавши кілька десятків теплих шкарпеток та перерахувавши кошти по мобільному звя’зку. Майже кожен учень школи надіслав свою підтримку пораненим бійцям у листах та малюнках. Напередодні Дня Збройних Сил України десятикласники відвідали поранених  воїнів, що перебувають на лікуванні у Вінницькому регіональному госпіталі, передали продукти харчування та кошти, зібрані разом з учителями та батьками для поранених, привітали їх зі святом.

            Із метою утвердження патріотизму, моральності та загальнолюдських життєвих принципів у дитячому середовищі у закладі з 22.10 по 31.10.14 було проведено заходи згідно плану відзначення 70-ї річниці вигнання з території України нацистських окупантів,  проведено лінійку - реквієм на тему «Ти кажеш – не було Голодомору».

До Міжнародного дня миру учнівське врядування організувало флеш – моб «За мир між народами», інформаційну лінійку проведено до річниці революції гідності, вшановано подвиг Небесної сотні.

Ефективним  осередком  виховання  патріотичних  почуттів  у  молоді  є  куточок  бойової  слави  «Ніхто  не  забутий,  ніщо  не  забуто» періоду  Великої  Вітчизняної  війни.

В сучасній освітній діяльності нашої школи широкого напрямку набуває  дослідницько-пошукова робота. Основною метою є допомога учням  зрозуміти суспільну користь від участі в учнівському патріотично спрямованому русі та  заходах різного рівня,забезпечення єдності й наступності поколінь. П'ятий рік  в школі працює військово-патріотичний гурток «Патріот», членами якого є учні  10 – 11 класів (керівник  - вчитель «Захисту Вітчизни» Мамошук М.Д.). У плані заходів гуртка є зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, представниками громадськості, воїнами – афганцями, курсантами військових закладів акції  «Допоможи солдату», «Доброго ранку, ветеране»; проекти, пов’язані з історією рідного краю та його людьми. Робота гуртківцями ведеться за наступними напрямами:                                                                                                                                                – формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії;                                                                                         - формування активної життєвої позиції  засобами музейної педагогіки;                                                                                                                         –  формування соціально зрілої особистості – громадянина України на загальнолюдських        принципах; - забезпечення наступності поколінь.  

Національно – патріотичне  виховання  є  одним  з  напрямів  діяльності  дитячої  організації  братства  «Червона  калина»,  яке  працює  на  програмі  Федерації  Дитячих  організацій  України.  ФДО  України  використовує  найрізноманітніші  форми,  методи,  засоби  розвитку  загальнолюдських  цінностей  через  реалізацію  програми  «Я  -  родина – Батьківщина».  Програма – орієнтир  ФДО  України  «Червона  калина»  передбачає  роботу  щодо  вивчення,  збереження,  примноження  традицій,  звичаїв  українського  народу,  пропаганди  історії  рідного  краю.  ФДО  України  керується  у  своїй  діяльності  законами  турботи  і  милосердя.  За  ініціативи  колегіуму  братства  проводяться  заходи  з  патріотичного  виховання  членів  братства – братів.  Цікаво  проходять  ігри  «Козацькому  роду  немає  переводу»,  « Нумо, хлопці».  До  Дня  Перемоги  брати  провели  усний  журнал  «Герої  Радянського  Союзу  Літинщини». На  повному  врядуванні  проведено  лінійку  Пам’яті  до  дня  виведення  військ  з  Афганістану.  Напередодні Дня Соборності України було проведено фотоконкурс «Ми – українці».

Пошукова  діяльність  в  школі  потребує  вдосконалення.  Активно  вона  велась  у  80 –х роках  минулого  століття. Тоді  в  школі  діяв  військово – патріотичний  клуб,  який  займався  встановленням  імен  7   воїнів,  які  загинули  за  визволення  нашого  села           18 березня 1944 року  і  похоронені  в  братській  могилі.  Тоді,  ще  до  розпаду  СРСР,  вдалося  встановити  ім’я  однієї  людини, онуки  його  п’ять  років  тому  приїжджали  в  День  Перемоги  на  могилу  їх  дідуся.  Імена  інших   встановити  не  вдалося.  До  65 – ї  річниці  Перемоги,  разом  з  головою  ради  ветеранів,  пошукова  група,  яка  була  створена  дитячою  організацією  братства  «Червона  калина»,  зверталась  у  відповідні  органи  із  запитом.

Об'єднуючись історичною пам'яттю, мовою, культурою, почуттям любові до Батьківщини, конкретними справами  ми можемо зміцнити і зберегти нашу державу.       

 

 

 

 

 

Категорія: Виховна робота | Переглядів: 10163 | Додав: Olexandr | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар
«  Лютий 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пошук
Архів записів
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024

Конструктор сайтів - uCoz